detailing line nipis??

Posted by kurojishi Rio On 11/02/2009 12:11:00 pm 0 comments

dah banyak org tnye aku camne nak bt detailing line nipis2 macam yg modeler pro2 bt.
sbnanye aku pon x pandai g bt detailing mcm tu.tp cara yg slalu aku gune macam yg bawah ni la.

mule2 bt je line guna gundam marker macam slalu korg bt.tebal2 pon x pe.tp aku slalunye guna berus dan warna yg dicampur thinner ngan nisbah tetentu aa.
dah abis lining tu,bia dia kering jap,lpas tu kikiskan bahagian line yg xnak,spaya jd nipis line tuh.ni kene saba aa sket bt nih.

hasilnye jd la macam ni....ni time aku malas sket tu yg hasil x bape elok tuh.
kpada beginner nak try cara nih,try kat part yg surface putih dlu.bia da biase baru bt kat part2 warna lain.klu x nnt habis warna surface korg terkikis skali.

banyak g cara len korg bleh guna.tp aku slalu pakai cara ni laa.cari2 la cra len kat tenet.slamat mencuba!!

Categories:

0 Responses "detailing line nipis??"

Post a Comment